Pizza

Fredagsmyset ikväll blev pizza. Sambon köpte färdig, medan jag gjorde min egen.

Orkade inte ställa mig och experimentera med pizzadeg, utan använde mig av färdigköpt deg.

Deg: CrazyBakers of Swedens färdiga pizzadeg

Fyllning:
Tomatsås med kryddor (basilika, oregano, vitlök, salt, peppar)
Skivade färska champinjoner
Skivad gul paprika
Sojagranulat
Buljongtärning
Röd Lök
Svarta Oliver

Koka sojagranulat med buljongtärning i ca 1min, häll av vattnet och stek "färsen" i stekpanna tillsammans med hackad rödlök och tacokryddor.

Sås:
Havregrädde
Tofuline Creamy spread vitlök och persilja

Vispa ner mjukosten i havregrädden


1. Stick hål i pizzabottnen med en gaffel
2. Pensla bottnen med vatten
3. Bred ut tomatsåsen
4.Garnera pizzan med grönsakerna och färsen
5. Häll över riktligt med sås
6. Gräddas mitt i ugnen i ca 10-15 min.

Tänk på att grädda pizzan ordentligt, degen blir lätt degig och torr annars!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0